2006/04/13

Personligt: Pinstriped Rebel eller att bli vuxen

För några år sedan brukade jag ofta ligga i min säng på söndagsmorgnarna med min dåvarande flickvän och diskutera framtiden och hur den skulle te sig. I början på min universitetstid så hade jag precis börjat spränga indieträningsoverallsjackans kokong och börja intressera mig för kläder på riktigt, trots tidvisa återfall till uniformstänkandets trygghet. Min tes och utsaga utgick i alla fall från att när jag hade slutat på högskolan och börjat jobba eller doktorera så skulle jag ta första bästa Ryanair till London och Carnaby Street och där inhandla två par kritstrecksrandiga Merckostymer som jag skulle bära varje dag tillsammans med ett par Chelsea. Varje dag!

Nu sitter jag hemma hos mina föräldrar på påskbesök, sitter orakad och oduschad och lyssnar på Malmcolm Middletons första, enbart iklädd en ribbstickad tröja från pojkåren och ett par linnebyxor. Jag åkte aldrig till London i januari förra året och de där pratstunderna känns redan som länge sedan. Men jag tycker fortfarande de kostymerna är något av det finaste jag vet.

1 comment:

Johan B said...

Merc ar ett spannande marke som jag inte riktigt klarat av att pinpointa annu. Mest pga att de ar sa sjukt anakronistiska. Se bara pa tygblandningen och priset pa kostymen i posten.

Fabric: 65% polyester, 35% viscose
Price: £199.00

Jag haller just nu pa att fixa en uppsying av en skraddarsydd kostym med riktigt ull till exakt samma pris. Fast det ar klart, det ar ju inte direkt pinstripe rebel, mer pinstripe understated conformity.