2006/04/30

Stillös: Es gibt nur ein Rudi Völler


Helgen tär hårt på stressade bloggare och diverse kvällsaktiviteter har hindrat min kreativitet på dagtid. Därav tystnaden som har lägrat sig över bloggen de senaste dagarna. Men efter att ha spenderat gårdagen tillsammans med en gigantisk tysk, han är bokstavligen talat stor som ett hus, måste jag följa upp Josefs fotbollspost.

Om Allesandro är stiligheten personifierad så är Rudi Völler hans absoluta antites. Rudi har, precis som många andra tyskar, oerhört dålig smak. Visst, ni har läst och hört det förr men det tål att upprepas. Tyskar klär sig oerhört fult. Så nu har jag nog sagt det tillräckligt för idag.

Nu är det dags att följa finalen i snooker-VM. Vilken briljant sport det är!

5 comments:

Anonymous said...

Hur kan du dissa Rudi!!?? Han ær ju kult.. Dålig stil tycker jag.

Anonymous said...

"Dålig stil", ja.
Det är precis vad han ÄR.

Johan B said...

Allt som är kult är inte bra. Tänk bara på klassiska Star Trek.

Anonymous said...

Du førstår inte det skøna med Rudi.. hans stil, hans skægg, hans fagra hårsvall ær konst. Det ær kærlek.

johan said...

Jag hade Rudis autograf men tappade bort den med flit. Inte nog med att han är ful, och tysk. Han är även otrevlig.
Jag hejar på Rijkaard i fejden. Han var ju åtminstone kompis med den störste; Gullit.