2007/06/20

Jakten!

I morgon åker jag på midsomma i den bohuslänska skärgården. Jag kommer inleda dagen på jobbet med upprullade chinos och om jag vågar en kortärmad skjorta. Jag kommer försöka se ut som TTA men jag kommer givetvis att misslyckas miserabelt och det kommer helt enkelt bero på att jag inte skrivit First Class Riot utan bara försöker se ut som de som gjort det. Och där har vi allt som stil innebär, att inte låtsas, eller om man gör det åtminstone låtsas så övertygande att det verkar som om man inte gör det.

I Metro idag eller igår skrevs om det nya yachtmodet och de använde Eric och Henning som exempel. Jag ville sätt en dubbelpipa till munnen för att sedan vända det mot Metros modeansvarig när jag inser att jag inte behöver sätta livet till för att andra människor är ointelligenta. Att koppla ihop TTA med något som helst mode är att missförstå de senaste tre åren i grunden. Att koppla ihop dem med stil, oavsett om man gillar vad de har på sig eller inte, är att förstå stil in i dess minsta beståndsdelar. Som Eric och Henning.

I morgon kväll hoppas jag på en solnedgång över Tjörns allra mest västliga delar, levande en livstil som fotbollsfansen som slogs på Södran för några veckor sedan skulle spotta på och jag hoppas jag gör det samtidigt som jag ser ut som 25 years and running.

2 comments:

Anonymous said...

TTA = alla manliga modebloggares favoitmusik. upprullade chinos = alla manliga modebloggares favoritplagg.

RC Books said...

Great blog I enjjoyed reading