2009/04/30

Händelse: #w2e på Anglais



Jag är ju inte bara klädnörd, jag är även webnörd. Vem är inte det i dessa tider förresten? För några veckor fick jag chansen att bevista konferensen framför andra inom området, Web 2.0 Expo i San Francisco. Utifrån ett sartoriellt perspektiv en hyfsad resa. Trots allt är SF något mer välklätt än stora delar av den amerikanska kontinenten men det är trots allt fortfarande de stora jeansens land och t-shirtens förlovade land. Och befinner man sig på en konferens som pysslar med IT blir det inte direkt bättre. Det skall dock sägas att jag fick min dos av klädporr när jag köpte min normala dos av tre stycken Brooks Brothers, non-iron, slim fit-skjortor, en tradition jag har haft de senaste gångerna jag har besökt det stora landet i väst. Det är en onekligen en av de allra finaste klädmässiga traditionerna jag har i mitt liv. Brooks Brotherskjortan är verkligen ett stycke kulturhistoria paketerat i krispig omslagsplast.

Men det var inte det jag vill lyfta fram nu. Jag vill bjuda in er till Anglais den 14:e maj då jag och mina finaste webvänner har en liten gettogether. Inbjudan finns på Facebook men för att göra det lätt för er kan ni bara läsa nedan om det är värt att gå på om ni inte vill ta er hela vägen bort dit.

Nyligen gick konferensen Web 2.0 expo av stapeln i underbara nordkaliforniska San Francisco. Morgnarna var friska, klara och krispiga som så ofta i den liberala staden men i konferenslokalen var temperaturen och stämningen hög. Vi var ett gäng svenskar som var där, satt längst fram precis bakom pressplatserna (där det fanns elkontakter!), twittrade om allt vi åt, vilka vi drack öl med men också om vilka fantastiskt inspirerande föredrag vi gick på och vilka intressanta seminarier vi besökte.

Nu när vi kommit hem till Stockholm, smält alla intryck, funderat på nya spännande idéer och beslutat oss för att vi inte kan hålla all den här värdefulla informationen för oss själva, den blir så mycket mer värdefull om vi delar med oss av den.

Därför har vi bokat upp Anglais den 14:e Maj för att dela med oss av våra allra finaste minnen och tankar om webben och hur den kommer att utvecklas i framtiden. Kom dit och lyssna på det vi har att säga, drick lite öl men framförallt för att träffa andra som lever livet genom en Chromebrowser och har över fem hundra olästa blogposter i sina Netvibes.

Vi inleder med korta föredrag om det som var våra allra viktigaste lärdomar som vi tog med oss hem, sedan släpper vi ölen och diskussionen fri.

Vi har en trevlig line up med talare som spänner från chefredaktörer till hungriga entreprenörer:

  • Magnus Höij, chefredaktör Internetworld
  • Dan Carlberg, designer Bloglovin.com
  • Mattias Swenson, marknadschef Bloglovin.com
  • Johan Löfmark, Digital Business Management Consultant, Stort finskt konsultföretag
  • Johan Bergelin, Head of IT Innovation, Capgemini Consulting

No comments: