2006/06/03

Shorts i stan, pt. 2


Det är en lisa för själen när ens åsikter och tankar bekräftas av någon man har respekt för. Charlie Porter är ”Style shrink” på brittiska GQ och har i stort sett så bra smak man kan ha som man och heterosexuell. I dagens The Guardians lördagsbilaga skriver han om shorts och de möjligheter som faktiskt finns att ha på sig dem mitt i staden en varm julidag. Han anser att möjligheterna är goda för att uttrycka sig kort. Stärkt av hans ord och min egen analys gav jag mig rakt ut Londons sartoriella undervegetation och hamnade på, hmm, H&M där ett par underbara knälånga, gröna, relativt skräddade shorts uppenbarade sig. Det var bara att kapitulera (H&M är inte den jaktmark jag besöker oftast) och köpa dem.

Det är alltså inte mannen på bilden som skrivit posten

7 comments:

Anonymous said...

shorts är got damn hot!

Johan B said...

Ja, jag kände mig inte alls nedklädd när jag var ute på min 3-timmarspromenad igår. Snarare det omvända.

Anonymous said...

Jag älskar din smak Johan!

När jag bloggade ikapp idag började jag på sartorialisten med stort S hemsida. Jag fastnade på den här bilden i säkert en sisådär 15 minuter, för att sedan surfa vidare hit och finna honom igen!

Johan B said...

Tackar R.

Shorts känns mer och mer som mitt statement för i sommar. Med shorts, kortärmad skjorta och slips skall jag jobba på att göra naziuniformen förknippad med något annat än Alexander Bard och andra hemska människor.

Anonymous said...

Varsågod.

Shorts är verkligen ett statement. Var nere på spy bar nu i fredags med en vän i finfina marinblå shorts och lena ben och jag behöver väl knappast nämna vilka blickar han fick!

Johan B said...

Lena ben? En han? Nej, nu går väl skam på torra land. :)

Anonymous said...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»