2006/07/17

Plats: Hemma

Det har varit en händelserik helg. Minst sagt. Gigantisk övervikt, instängd mellan två diskuterande damer på planet och med en kropp uttorkad till bristningsgränsen närmade jag min nollpunkten när jag till slut, med åtta väskor, ramlade in i min lägenhet på lördagseftermiddagen. Men nu är jag här, mina kläder och skivor är uppackade och Danny Krivits rötter har gjort mig sällskap en stund nu i det underbara svenska kvällsljuset utanför fönstret.

Modevisningen. Igår gick den av stapeln. Den var om inget annat, intressant kan man säga. Det dröjde ett bra tag innan någon enda dök upp och sa hej. Jag och Johan S hade redan druckit upp rosévinet och lyssnat på min specialbrända platta minst två varv då "r" kom med två goda vänner på besök. Han hade lovat rosévin om jag hade tilltugg. Jag hade Mariekex, han hade inget alls. Först blev vi alla lite kollektivt besvikna men det skingrades snart när vi började prata om musik och kläder och mumsa på Mariekex. Jag tog givetvis bilder på alla de fyra indieklädda herrarna men problem har uppstått. Min digitalkamera, som har några år på nacken, kräver en USB-koppling som jag inte sett sedan jag tappade bort sladden till den. Min sladdpåse är överfull med olika USB-sladdar men alla skrattar mig rakt upp i ansiktet och visar sig vara bara en gnutta för stora för att passa kameran. Så fort jag hittar en lämplig sladd kommer bilderna givetvis att slängas rakt upp här.

Som tidigare nämt kommer det bli lite långsammare här framgent när det gäller takten på postningar. Semester, vila och oändliga rader av böcker att läsa hägrar från tisdag och framåt och jag tror inte gärna familjen vill att jag både blockerar deras telefonlinje och avhåller mig från att umgås med när vi nu råkar vara på samma ställe för en gångs skull. Men jag kan låta meddela att det kommer bli en del postningar om olika sorters män här framöver. Det här var ett av ämnena som vi behandlade på modevisningsfilten igår, de olika sorters män som finns. Vi tog på ett naturligt sätt avstamp i "Single Malt"-mannen och gick via "Saker-i-bältet"-mannen hela vägen bort till "Dreads"-mannen. Jag återkommer i ämnet, nu skall jag jag dricka rosévin på Fredhälls klippor och diskutera poststrukturalism. Det kommer, som alltid, bli mycket spännande.

6 comments:

Anonymous said...

En annan hade ju en hel stolsrad för sig själv när jag flög hem igår :)

Johan B said...

Nu är du något på spåren där Kevin, jag skall genast leta upp det på nätet.

Anonymous said...

Välkommen hem. Själv besökte jag en väl gömd kalkbrottssjö för ett soft bakisbad i söndags.. Annars hade jag nog tittat förbi Humlan.

Curtis Vodka på onsdag! På en terrass nära dig!

johan said...

Black Strobe på onsdag. I en tradgard nara kaniner.

Anonymous said...

När kör de? Noterade Trägårdens innovativa entrésystem.

1900 – 2000 – 0:-
2000 – 2200 – 40:-
2200 – 0000 – 80:-
0000 – 0300 – 100:-

Johan B said...

Johan B, på ett tåg just nu men online ändå. Livet är bra sweet i Sverige.